Listing 1 - 10 of 262 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"Developed from the successful EU Erasmus+ funded project 'Europe Engage' this book promotes service-learning as a pedagogical approach that develops civic engagement within higher education. By bringing together a range of universities from across Europe and exploring the idea of the civic university through service-learning, this text presents a contemporary view of service-learning and community engagement. It provides conceptual and practical tools for teaching, researching and practicing service-learning and exposes service-learning as a key approach in terms of embedding a culture of political and civic literacy within higher education"--
Choose an application
Choose an application
College presidents and deans of admission have opened their doors--and their coffers--to support a more diverse student body. But is it enough just to let them in? In The Privileged Poor, Anthony Jack reveals that the struggles of less privileged students continue long after they've arrived on campus. In their first weeks they quickly learn that admission does not mean acceptance. In this bracing and necessary book, Jack documents how university policies and cultures can exacerbate preexisting inequalities, and reveals why these policies hit some students harder than others. If we truly want our top colleges to be engines of opportunity, university policies and campus cultures will have to change. Jack provides concrete advice to help schools reduce these hidden disadvantages--advice we cannot afford to ignore.--
Choose an application
"Providing insight into the background, theory and practical applications of Universal Design for Learning (UDL) in the Higher Education sector; this book examines and shares best practice in UDL implementation worldwide to provide institutions with strategies to increase accessibility and engagement. Every chapter provides a different perspective of how UDL has helped meet the needs of all students to ensure that education is accessible, culturally responsive, and socially just. Educational leaders and researchers across the globe assist in making this publication a crucial read for those who want to make a positive difference in Higher Education provision and outcomes"--
Choose an application
Studenten die terechtkomen in een academische bachelor hebben vaak nood aan wiskundige formules, om die toe te passen. Dit boekje biedt een handig overzicht van de belangrijkste formules. Het is gestructureerd in acht verschillende hoofdstukken: verzamelingenleer, getallen, vlakke meetkunde, goniometrie, reële functies, calculus, lineaire algebra en logica en bewijskunde.
Didactics of mathematics --- HO (hoger onderwijs) --- wiskunde
Choose an application
Met Basisvaardigheden Wiskunde kunnen studenten zelfstandig hun wiskundige vaardigheden op een peil brengen die nodig is om een opleiding aan het hbo met succes te kunnen volgen. De leerstof van dit boek staat op het niveau van havo wiskunde B en bevat van dat programma vooral de onderdelen van de analyse. In de nieuwe editie zijn twee onderwerpen toegevoegd: inverse functies en kwadraat afsplitsen. Met de instaptoets krijgt de student een beeld van de eigen wiskundige kwaliteiten. Aan het eind van de toets krijgt de student per hoofdstuk een overzicht van haar/zijn vaardigheden. Het boek is overzichtelijk opgezet met aan de linkerpagina steeds een korte uitleg, voorzien van enkele voorbeelden. Op de rechterpagina staan de bij die uitleg behorende opgaven. Op de website behorende bij dit boek zijn extra opgaven opgenomen. ?-Beknopte opfriscursus met alle benodigde wiskunde voor het hbo; ?-zeer geschikt voor zelfstudie door instaptoetsen en voortgangstoetsen; ?-beknopte en didactisch goed gestructureerde leerstof. Op www.basisvaardighedenwiskunde.noordhoff.nl vinden studenten en docenten de uitwerkingen van de opgaven in het boek en de instaptoetsen. Ook zijn hier extra opgaven opgenomen waarmee de student nog beter de stof kan eigen maken. Doelgroep Geschikt voor eerstejaars hbo-studenten.
Didactics of mathematics --- HO (hoger onderwijs) --- wiskunde
Choose an application
Teaching --- Higher education --- Educational sciences --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijspolitiek --- onderwijsonderzoek
Choose an application
This book examines and shares concrete and specific strategies and policies for doing liberal arts education in a wide range of contexts. It deepens readers’ understanding of the processes of adopting interdisciplinary and cross-cultural approaches to the development and teaching of liberal arts courses, integrating diversity and inclusion in policies and practices of liberal arts education, and institutionalizing evidence-based policy making. Moreover, it provides educators and policymakers with practical guidelines on how to incorporate core values of liberal arts education.
Teaching --- Higher education --- Educational sciences --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijspolitiek --- onderwijsonderzoek
Choose an application
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- levenslang leren
Choose an application
Studenten in het hoger onderwijs werken vaak in projectgroepen. Zo leren ze op professionele wijze samen te werken, activiteiten te plannen, problemen te analyseren en oplossingen te bedenken. De effectieve projectgroep is een beknopte en overzichtelijke handreiking voor studenten die in projectgroepen samenwerken. Het boek richt zich rechtstreeks tot studenten en geeft nuttige tips om het project gezamenlijk tot een goed einde te brengen. Het bevat tal van voorbeelden van docenten en studenten over mogelijke problemen en oplossingen bij het werken in projecten. Het boek gaat eerst in op onderwerpen als de helderheid van de opdracht, de kenmerken van een goede groep, de lastige fasen in het proces, de regels voor helder overleg en duidelijke besluitvorming en een efficiënte takenplanning. Vervolgens komen thema’s als het optimaal benutten van de begeleiding, het omgaan met emoties en conflicten, het slim presenteren van de resultaten en de beoordeling/afsluiting van een project aan bod. - Een overzichtelijk handboek voor studenten die in projectgroepen samenwerken; - vol nuttige tips en voorbeelden om een gezamenlijk project succesvol af te ronden; - met uitgebreide digitale ondersteuning voor student en docent. Op de ondersteunende website vinden studenten voorbeelden en handige tools met betrekking tot het bevorderen van creatief denken, samenwerkingsafspraken maken, agenda’s opstellen, besluitvormingsregels toepassen, verslagen maken, planningsspreadsheets hanteren, en feedback geven en ontvangen. Docenten vinden er tips over de begeleiding van projectgroepen en het beoordelen van het afgeleverde werk van projectgroepen. De auteur Klaas Schermer heeft jarenlange ervaring als docent en trainer bij onder ander de Hanzehogeschool Groningen en de Universiteit van Amsterdam. Ook was hij betrokken bij hogeronderwijsinstellingen in Duitsland, Hongarije en de Verenigde Staten. Daarnaast was hij jarenlang bestuurder van verschillende maatschappelijke instellingen. Hij schreef eerder het succesvolle boek Vergaderen en onderhandelen.
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs --- groepswerk --- didactische werkvormen --- studievaardigheden
Listing 1 - 10 of 262 | << page >> |
Sort by
|